Trainer Nedir? Nasıl Kullanılır? Nasıl Yapılır?

1.ANLATIM:
Trainerlar oyun üzerinde oynama yapmaya yarayan genellikle hilelerin gördügü isi gören ama daha kullanisli olan ve insanlari devamli hile yazma zorunlulugundan kurtaran rarli minik programciklardir. bunlar genel olarak seçtiginiz bir yere kopyalanip oyundan önce baslatilirlar bunlar hala açikken oyun baslatilir genellikle kisa yollari vardir silah için ctrl+1 gibi fakat bazi strateji veya frp tarzi oyunlarda oyun basladiktan sonra alt+tab yapilip oyundan çikilir ve trainerdaki bosluklara rakamlar yazilir mesela age of empires oynarken trainer daki gold(altin) bölümüne 5000 yazarsaniz 5000 altininiz olur gibi bazi trainerlar oyun dizinine kopyalanmak ister bu zaten trainerin rarini açtiginizda karsiniza gelen readme.txt diye bi dosyada belirtilir bu gibi trainerlarda bu dosyada belirtilen yere kopyalanip öle çalistirilmalidirlar. son türde ise RUN GAME veya START GAME diye bi buton bulunur bu tip trainerlar zaten oyun dizinine kopyalanan türlerdir bu tipde de run game butonu oyunu baslatir zaten bundan sora trainer otomatikman aktif olur hadi ii oyunlar.

2.ANLATIM:
Trainer nedir?

Trianer bir oyun için özel hazırlanmış ve oyun sırasında belli hileler yapabilmeyi sağlayan progr*****tır.

Trainer nasıl kullanılır ?

Oyunu açmadan önce trainer'ı çalıştırın.
Oyunu çalıştırın.
Trainer programında belirtilen kısa yol tuşlarını kullanarak hilenizi yapın.
(Örnek: F2'ye bas 1000 altın kazan.)

3.ANLATIM:
arkadaşlar oyun hileleri konusunda size daha fazla yardımcı olabilmem için bunu bilmeniz lazım!! Trainer nedir?

Trianer bir oyun için özel hazırlanmış ve oyun sırasında belli hileler yapabilmeyi sağlayan progr*****tır.


Trainer nasıl kullanılır?

Oyunu açmadan önce trainer'ı çalıştırın.
Oyunu çalıştırın.
Trainer programında belirtilen kısa yol tuşlarını kullanarak hilenizi yapın.
(Örnek: F3 e bas ve nos limitini kaldır)


4.ANLATIM:
Trainer'lar, çalışan oyunlar üzerinde değişiklik yaparak, oyuncuya bir takım kolaylıklar (Sınırsız para, sonsuz can vb.) sağlarlar. Trainer'ların çalışabilmesi için aynı anda oyunun da çalışıyor olması gerekir. Bunu sağlamanın en iyi yolu, önce oyunu başlatmak, ardından (Alt+Tab veya Alt+Esc tuş kombinasyonlarını kullanarak) Windows ortamına geri dönmek ve Trainer'ı çalıştırmak. Daha sonra Trainer'da istenen seçenekler seçilir ve oyuna geri dönülür. Oyunu oynamayı bitirmeden, Trainer'ı kapatmamak çıkması olası problemlerin önüne geçmenizi sağlayacaktır. Trainer'lar her oyunda çalışmazlar, çünkü oyunun sadece bir versiyonu için yazılırlar. Trainer'ların çalışmaması gibi şikayetlerin sebebi, kullanıcının sahip olduğunu oyunun versiyonunun, Trainer ile uyuşmamasıdır.

Trainer Yapımı

Dilerim sizlere faydalı bilgiler verebilirim. Belki bilen arkadaşlar vardır ama sitede aradım, bu konuyla ilgili bir makale bulamadım. Programcılığa başlamadan önce hep merak ederdim. "Ya bu trainer'leri nasıl yaparlar" diye.. Yani bir program ya da oyuna dışarıdan bir programla hükmediyorsun. Fakat bunun ne kadar kolay olduğunu birazdan göreceksiniz. Neyse, sözü fazla uzatıp, siz İ.Explorer'ınızı kill etmeden inşaata başlayalım.

Trainer yapımının mantığı tamamen RAM'den okuma / RAM'e yazma mantığına dayanıyor. Yani oyunlardaki değerler (para, altın, gümüş ve diğer materyaller) RAM'de o oyuna ait bir hafıza adresinde saklanıyor, siz de biricik Visual Basic'inizle bu adreslerdeki değerleri değiştirerek oyuna hükmediyorsunuz. Buradan anladığınız gibi trainer yapmak için iki aşamamız var. Bunlardan biri değerin saklandığı hafıza adresini bulmak, ikincisi de değeri değiştirmek...

Birinci aşama işin zor olan kısmı (biliyorsunuz, zor kelimesi görecelidir). Bunu bir program ile halledeceğiz. Aslında kodla yapmamız da mümkün ama onu da yazmaya kalkarsam baştan vazgeçersiniz  Neyse bunu ikinci yazıya bırakalım. Hafıza adresini bulmak için kullanacağımız programın ismi GAMEWIZ32. Bu programı bulup indirin. Kullanılışı gayet kolay. Türkçe dil desteği de var. İndireceğiniz zip'in içine programın tam açıklamasını yazdım. Bu arada belirteyim hafıza adresini bir kez buluyoruz, bu adres normal şartlarda değişmez (aşağıda yazdığım nedenler hariç) oyun her açıldığında aynı adresleri kullanır. Bu adresleri programı yazma aşamasında kullanacaz. Lafı fazla uzatmayalım, ben hafızayı yukarıdaki programla taradığınızı ve mevcut değerin hafıza adresini bulduğunuzu varsayıyorum ve tam gaz ikinci aşamaya (işin kolay kısmına) geçiyorum:

Sabredin, aklıma gelmişken küçük bi açıklama daha, hafıza adresleri tiplerine göre sınıflandırılır. Tıpkı Visual Basic'deki değişken tipleri gibi, çünkü bu değişkenler de RAM'de saklanır. Bunlar oyunlarda genelde byte, integer ve long'dur. Ben bu örnekte long kullanacam, en kalın kafalı olanıdır bu yüzden hiçbir oyunda sorun çıkarmaz sanıyorum. Yani bu kısım, oyundaki değerin oyun yazılırken nasıl tanımlandığına göre değişir. Bu değeri fazla abartmayın, oyun hata verip kapanabilir, örneğin oyunda en fazla 99 yazılacak yere 9999 yazarsanız oyun doğal olarak yalan olacaktır ama kalıcı bir sorun oluşturmaz. Yeniden açtığınızda çalışır. Tamam, tamam başlıyoruz.

'Bunu bir module kopyalayın çok işimize yarayacak;

'----------------MODÜL BAŞLANGICI--------------------------

'Önce Ram'e yazmak için gerekli api'leri deklare edelim.

Private Const PROCESS_ALL_ACCESS As Long = &H1F0FFF
Private Declare Function GetWindowThreadProcessId Lib "User32" (ByVal hwnd As Long, lpdwProcessId As Long) As Long
Private Declare Function OpenProcess Lib "kernel32" (ByVal dwDesiredAccess As Long, ByVal bInheritHandle As Long, ByVal dwProcessId As Long) As Long
Private Declare Function WriteProcessMemory Lib "kernel32" (ByVal hProcess As Long, ByVal lpBaseAddress As Any, lpBuffer As Any, ByVal nSize As Long, lpNumberOfBytesWritten As Long) As Long
Private Declare Function ReadProcessMemory Lib "kernel32" (ByVal hProcess As Long, ByVal lpBaseAddress As Any, ByVal lpBuffer As Any, ByVal nSize As Long, lpNumberOfBytesWritten As Long) As Long
Private Declare Function CloseHandle Lib "kernel32" (ByVal hObject As Long) As Long
Private Declare Function FindWindow Lib "User32" Alias "FindWindowA" (ByVal Classname As String, ByVal WindowName As String) As Long
Private Declare Function ReadProcessMem Lib "kernel32" Alias "ReadProcessMemory" (ByVal hProcess As Long, ByVal lpBaseAddress As Any, ByRef lpBuffer As Any, ByVal nSize As Long, lpNumberOfBytesWritten As Long) As Long

'Şimdi de fonksiyonumuzu yazıyoruz.

Public Function Longyaz(Offset As Long, WindowName As String, Value As Long) As Boolean

Dim hwnd As Long
Dim ProcessID As Long
Dim ProcessHandle As Long

'Önce oyunun pencere numarasını bulalım;
hwnd = FindWindow(vbNullString, WindowName)

If hwnd = 0 Then 'Oyun şuanda açık değilse
MsgBox "Oyun şuanda açık değil!", vbCritical, "Yazma Hatası" 'Eğer isterseniz bu satırı kaldırabilirsiniz, oyun açık değilse zaten trainer bi işe yaramaz
Exit Function

End If

GetWindowThreadProcessId hwnd, ProcessID

ProcessHandle = OpenProcess(PROCESS_ALL_ACCESS, False, ProcessID)

If ProcessHandle = 0 Then

Exit Function

End If

WriteProcessMemory ProcessHandle, Offset, Value, 4, 0& 'Değeri yazıyoruz
CloseHandle ProcessHandle 'Yazma işlemi bitti, pencere kulbunu kapatıyoruz


End Function
'------------------MODÜL BURAYA KADAR--------------------------


KULLANILIŞI:

Ben bu makalede örnek olarak STRONGHOLD CRUSADER oyununun üç tane değerini yazıyorum. Çok sevdiğim bir strateji oyunudur. Her oyunun mantığı aynı. Modül değişmeyecek, değişen yalnızca hafıza adresleri ve oyunun pencere yazısı. Forma üç tane textbox koyun. Text1, Text2 ve Text3. Bunların yanına birer'de label, son olarak da command butonu. Benim örneğime göre;

Text1=Altın,
Text2=Ağaç,
Text3=Taş

Temsil edecek. Modülün kullanılışı tek satır. Değiştirmek istediğimiz her değer için bu tek satırı tekrarlayacaz.

KULLANIM: Longyaz hafıza_adresi, oyunun_pencere_yazısı, yazılacak_değer

Şöyle ki,


Private Sub Command1_Click()

Longyaz &HD5E104, "Crusader", text1.text 'Altın için
Longyaz &HD5E0D0, "Crusader", text2.text 'Ağaç için
Longyaz &HD5E0D8, "Crusader", text3.text 'Taş için

End Sub


İşte bu kadar, Şimdi değerleri text kutularına girip command1'e bastığımızda yazdığımız değerler kadar altın, ağaç ve taş kazandık. (Oyunun açık olması gerekir)

AÇIKLAMALAR:

- Unutmamanız geren birinci kural, gamewiz32 programıyla bulunan hafıza adresinin başına &H ibaresini getirmeniz. Örneğin altın için bulduğumuz hafıza adresi D5E104'dü. Ama burda kullanılışı &HD5E104 olacaktır.

- İkinci kuralımız bazı oyunların hafıza adresleri değişken olabilmesi. Bunun nasıl çözüldüğünü henüz bilmiyorum. Eğer bilen arkadaşlar varsa bana bildirseler sevinirim. Örneğin, Need For Speed Underground oyununda Sınırsız Nitro'nun hafıza adresini buluyorum fakat oyun her başladığında bu adres değişiyor. Doğal olarak trainer'ım ikinciye çalışmıyor. Ama aynı oyunun İngilizce traineri var elimde ve her seferinde sorunsuz çalışıyor. Demek yapılabiliyormuş.

Bunula birlikte işletim sistemleri değişince hafıza adresleri de değişiklik gösterebilir. Ben denemedim ama Windows Milennium'da bu tür bir farklılık var sanıyorum. Yani siz genellikle trainer'i kullanacaklara yazdığınız platformu kullananmalarını önerin.

Hafıza adresi bir de oyunun versiyonuna göre değişiklik gösterir. Diyelim siz oyunun 1.0 versiyonuna bir trainer yazdınız, bu trainer, exe dosya farklı olacağından 1.1 versiyonda çalışmaz.

Kısacası, oyundaki değerlerin hafıza adreslerinin yukarıdaki üç nedenden ötürü değişiklik göstermesi halinde, yazdığınız trainer bir işe yaramaz.

- Oyunun pencere yazısı dedik onu açıklamadık. Ya ne çok açıklama yaptım dimi? Neyse arkadaşlar idare edin. Bu sitede ilk makalemiz. Hem bilmeyen arkadaşlar için de yararlı olur. Pencere yazısını bulmak için, oyunu çalıştırıp simge durumuna küçültün, daha sonra fare imleci ile görev çubuğundaki simgenin üzerine gelin. Açıklama kutusu gelecektir. Bu yazıyı tırnak içinde aynen yazmalısınız. Tek bir karakter hatası = trainerin çalışmaması demektir

Yorumlar