PES 2013 En İyi Takım, Oyuncu ve Taktik


PES 2013 bugüne kadar oynadığım en iyi video oyunlarından bir tanesi, belki futbola merakımdan dolayı böyle bir düşünce içerisinde olabilirim ama gerçekten çok kaliteli bir oyun.Buraya yolunuz düştüğüne göre sizinde böyle bir düşünce içerisinde olduğunuz kanaatindeyim.

PES 2013

PES 2013‘ü hiç bilgisayar üzerinde oynamadım, sürekli olarak bir oyun konsolu olan PlayStationplatformunda oynadım, gerçektende oyunların zevkini sadece oyun konsollarında alıyorum dersem yeridir.

PES 2013 üzerine oyunun yeni çıktığı dönemlerde kısa bir inceleme yazısı yayınlamıştım, yazı içerisinde yaptığım taktiksel önerilerde genellikle ofans oynamanızı öneriyordum ama bu yazıda biraz daha tedbirli futbol üzerine yoğunlaşacam bunu bildireyim, diğer yazıyla çakışıyor diye sorun yaratmayın.

Öncelikli olarak en iyi takım üzerine düşüncelerimi yazayım;

PES 2013 serisinden önce hep favori takımım Arsenal oluyordu, ancak sürekli olarak kan kaybı yaşayan takım oldukça gençleşti, genç futbolcularında kapasitesi sınırlı olduğunda rakip takımlarında zorlu olduğu zamanlarda gerçekten sıkıntı yaratıyor ve oyundan zevk almanızı önlüyor.Bu yüzden Arsenal’i takım tercihlerim arasından çıkardım, ara sıra çoğu eski Arsenal futbolcusunu bünyesinde barındıran Manchester City ile oynamayı tercih ediyorum ama bu tercihim çok sık olmuyor.

En iyi takım derken bende hep Barcelona ve Real Madrid ikilisi üzerinde duruyordum ancak favori takımlarım arasına Bayern Münih’i ekleyene kadar özellikle Real Madrid’e karşı yaptığım maçlarda ciddi bir üstünlüğüm var.

Takım konusunda ki düşünceler herkese göre değişebilir ama bana göre Real Madrid, Barcelone, Bayern Münih ve Manchester City ön plana çıkan takımlar daha sonrasında ise bünyesinde oldukça fazla yıldız barındıran Manchester United ve Paris Saint-Germain gibi takımları sıralayabiliriz.

Gerçek hayattada desteklediğiniz bir takımı seçmeniz sizi biraz daha ateşleyecektir bunu unutmayın.

PES 2013 En İyi Oyuncular;

Öne çıkan oyuncuların genel güçleri aşağıda ki gibidir ancak futbol bir takım oyunudur bunu unutmayın bir oyuncuya göre takım seçimi yapmanızı önermiyorum.

1- Messi 98
2- Ronaldo 97
3- Iniesta 97
4- Xavi 97
5- Silva 96
6- Ribery 95
7- Xabi Alonso 95
8- Fabregas 95
9- Daniel Alves 94
10- Maicon 94
11- Robben 93
12- Buffon 93
13- Puyol 93
14- Ibrahimovic 93
15- Armero 93

PES 2013 En İyi Taktik;

Yukarıda da belirttiğim gibi daha önce bir yazı yayınlamştım ve o yazıda ofansif futbol üzerine yoğunlaşmıştım.Oyun deneyimim sürekli olarak arttıkça aslına daha kontrollü bir futbol oynamamız gerektiğini farkettim.

4-4-2 ya da 5-3-2 şeklinde önerilerim olmayacak takımın oyuncu profiline göre diziliş belirleyebilirsiniz ama defans futbolcularını önde tutmamaya ve orta sahayı daha kalabalık tutmaya özen gösterin.Kontrollü futbol derken defansa yaslanıp rakibin pozisyonlarını savuşturmaktan bahsetmiyorum, öncelikli olarak defansta çok fazla pas trafiği oluşturmayın, şutla uzaklaştırmaya tercih edin ya da rakip fazla kalabalık değilse kanatlara doğru paslar atabilirsiniz.Defans yapmanın en önemli detayı üzerine yoğunlaşıyorum rakip oyuncu size doğru gelirken asla üstüne gitmeyin, onunla birlikte ceza sahanızın önüne kadar gelin o zaman dilimine kadar defansınız yerleşmiş olacaktır ve o zaman topu çalmak için pres yapın.Ara paslarınıda geçirmemek için sürekli olarak defansınızı geride tutmaya özen gösterin.

Gol konusunda ise biraz daha yeteneğinizi konuşturmanız lazım, ancak çaprazdan çektiğiniz şutlar skora olumlu yansayacaktır.Şimdi oyunun keyfini çıkarmaya başlayın, yazdıklarım tamamen kişisel düşüncelerimdir sizlerde düşüncelerinizi yorum alanından bizlere ulaştırabilirsiniz.

Yorumlar