FreeBSD 9.0 64 Bit Metin2 Kuralımmı?

Belki yıllardır birçoğunuz ' çok zor 64 bit kurulumu uğraşma ' laflarını duymuştur.

Aslına bakarsanız FreeBSD 9.0 64 bit kurulumu 7.2 32 Bit kurulumundan daha kolay ve hızlı

Ben 3 yıldır M2-TR Sunucularımda 32 Bit FreeBSD kullanıyordum fazlasını aramadım çünkü o sunucularda 2000 yakın bir online oyuncu gördüm lag olmadan.

1 Martta 4 Sunucumu birleştirdim ve ilginç bir şekilde artık 32 Bit in yetersiz olduğunu gördüm ( Game dosyası felaket bir cpu kullanıyordu ve Mysql sorgularında inanılmaz bir yavaşlık vardı sanırım artık mysql tablolarını innodb yapısına dönüştürme vakti gelmişti )

3 Yıldır 64 bit için hiç uğraşmamışdım çünkü 32 Bit fazlasıyla yeterli benim için.
12 Mart günü FreeBSD 9.0 64 Bit kendi bilgisayarıma indirip VirtualBox ile temiz bir kuruluma başladım.

Minimal FreeBSD Kurulumu yaptım ( Kurulum menüsünde 32 Bit library seçeneğini seçmeyi unutmayın ) ve gereklı sshd ayarlarını yaptıktan sonra Metin2 kurulumuna geçtim 

Burada sadece 64 Bit için yapmanız gereken lib kurulumunu anlatacağım diğer oyun kurulumları 32 bit ile aynıdır

cd /usr
fetch http://dllist.m2-tr.com/dl/lib32.tar.gz
tar -zxvf lib32.tar.gz
rm lib32.tar.gz

Komutlarını uyguladıktan sonra server dosyalarınızı yükleyip gerekli ayarları yapın ve oyununuzu aktif edin

Eğer start komutunu uyguladıktan sonra core hatası alırsanız şunları uygulayın

cd /usr/lib32
rm libmd.so.4
rm libz.so.4
rm libm.so.2
rm libc.so.5
ln -s libmd.so.5 libmd.so.4
ln -s libz.so.5 libz.so.4
ln -s libm.so.5 libm.so.2
ln -s libc.so.7 libc.so.5

Not: Game ve Auth Dosyalarınız UPX ile packlendiyse onları eski haline geri çevirin.
Not2: Game 2089 ile Auth dosyası aynıdır eğer eski Auth dosyalarını kullanıyorsanız.
cd /usr/game/share/
rm auth
cp game auth
chmod 777 auth

Bukadar kolay ve basit FreeBSD 9.0 64 Bit ile ipfw otomatik kurulu geliyor kernel ile uğraşmanıza gerek kalmıyor 

13 Nisan 2013 Güncelleme

Yukarıdaki lib ile FreeBSD 9.1 64 Bit server kurabilirsiniz.

Yorumlar